Digitalisera din nyhetsbyrå

Last modified date

De senaste 10 till 15 åren har de flesta företag gått igenom en digitaliseringsprocess. Att så många valt att digitalisera sin verksamhet handlar inte bara om att hålla sig uppdaterad, utan det finns många praktiska skäl till att digitalisera och några av de viktigaste presenteras härnäst.

Till din hjälp för att komma igång har du Nordlo som erbjuder tjänster inom IT och digitalisering till företag i Norden. Nordlo har lång erfarenhet i området och av att skapa värde för företag. Med över 740 medarbetare utspridda på 41 orter i både Sverige och Norge kan du alltid få hjälp på nära håll. Genom den senaste innovativa tekniken och ett nära samarbete hjälper Nordlo kunder att optimera verksamhetens digitala utveckling. Ta kontakt med Nordlo via deras formulär på deras hemsida redan nu, det tar bara två minuter!

3 skäl till att digitalisera

1. Ökar din produktivitet – Att digitalisera data innebär precis som Nordlo beskriver det att göra om analoga objekt till digitala representationer. Till exempel kan det vara att skanna in gamla dokument och tidningar för att skapa PDF-filer. Digital data hjälper dig att öka din produktion tack vare att den är tillgänglig, sökbar och lätt att överföra. Du kommer att kunna öka din produktion med samma eller mindre resurser och få en mycket effektivare arbetsplats. Du kommer att hitta specifika dokument inom några sekunder istället för att behöva leta i lådor, skåp och pärmar i timmar. Genom att digitalisera dokument kommer du i vissa hänseenden öka produktionen med upp till 10 gånger. Resultatet leder till både nöjdare kunder och nöjdare anställda.

2. Sparar tid och pengar – Genom att digitalisera din nyhetsbyrå med hjälp av Nordlo kommer du att kunna fokusera mer på kärnverksamheten och arbeta mer profitabelt. Du kommer även att kunna nå samma resultat med färre resurser eftersom behovet av lagring, personal och transport minskar.

3. Förbättrar säkerheten – Information i form av pappersdokument har nackdelen att vara känsliga för olyckor och inbrott. Dessutom kommer papper att brytas ner och skadas med tiden. En mycket säkrare lösning är USB-minnen och molnlagring eftersom du då har allt på en plats. Ett USB-minne kan du bära med dig vart som helst och molnet har du tillgång till från vilken enhet som helst. Om kontoret skulle bli utsatt för inbrott eller brand kommer du alltså inte förlora all information.

kalle