Tidningen – bästa platsen att annonsera flytt- och städtjänster

Last modified date

Även om tekniken har gått snabbt framåt anses fortfarande tidningen vara den mest pålitliga nyhetskällan. Faktum är att tusentals fortfarande föredrar att läsa nyheter i tidningen som en del av den dagliga rutinen. Av denna anledning är det knappast förvånande att tidningsannonser är en av de mest populära formerna för marknadsföring. Bland annat är det vanligt att lokala flytt- och städtjänster annonserar sina tjänster där.

Om du själv driver en flytt- och städfirma kan det vara smart att satsa på tidningsannonser. Du kan kan tjäna mycket pengar på att annonsera flyttstädning och städtjänster i storstaden Stockholm. Där har du den största marknaden i Sverige och via Qleano, som jobbar med lokala tjänsteföretag, kan kunder från hela landet nå dig. Qleano är experter på prisvärda flytt- och städtjänster i Stockholm och erbjuder kostnadsfria offerter på sin webbplats. Sedan Qleano grundades 2011 har de hjälpt över 50 000 kunder över hela landet, från Ystad till Kiruna!

5 fördelar med annonser i tidningen

Den tryckta tidningen har ett antal unika fördelar för att nå kunder som andra medier inte har, inte minst dess förlängda hållbarhet. Till skillnad mot den digitala världen där annonser snabbt byts och växlas till en annan, så kommer tidningsannonser att bokstavligen finnas kvar mycket längre tid. I tryckta tidningar kan aldrig någon annons plötsligt försvinna och det gör att samma annons får mycket mer exponering. Faktum är att en tidning ofta ligger kvar på köksbordet eller i en väntsal i dagar, och vissa specialnummer kan ligga kvar ännu längre tid.

Några andra fantastiska fördelar med tidningen är:

  • Flexibilitet. Till skillnad mot digitala annonser erbjuder tidningar mer flexibilitet och kreativitet. Du kan till exempel annonsera dina flytt- och städtjänster på en helsida.
  • Kostnadseffektivt. Jämfört med radio och TV är tidningsannonser ett ekonomiskt alternativ som kostar mindre per mottagare.
  • Tillit. Studier visar att upp till 80 procent av de som läser tidningsannonsen litar på den.
  • Publik. Tidningar har fördelen att lätt kunna cirkulera mellan många människor och platser, något som kan bredda din publik rejält.
  • Bekvämlighet. Numera kan folk välja hur de vill läsa tidningen, digitalt via mobilen och datorn eller i klassiskt pappersformat.

kalle